یزدفردا: «رؤیای نیمه شب تابستان» نمایشنامه‌ای کمدی است که در حدود سال‌های ۱۵۹۴ تا ۱۵۹۶ نوشته شده است. این نمایشنامه کمدی در ۶۲ صفحه در بهار ۱۴۰۳ به چاپ رسیده‌است. قیمت پشت جلد این نمایشنامه کمدی ۷۰ هزارتومان است.

به گزارش یزدفردا: نمایشنامه کمدی «رویای نیمه‌شب تابستان» نوشته ویلیام شکسپیر است که به صورت تک جلد از مجموعه نمایشنامه‌های کمدی این نویسنده توسط انتشارات سروش به چاپ رسیده‌است.

انتشارات سروش مجموعه نمایشنامه‌های کم حجم تراژدی و کمدی شکسپیر خود را در ۲۷ نسخه منتشر کرد. این نمایشنامه‌ها اثر ویلیام شکسپیر نمایشنامه‌نویس مطرح بریتانیایی است. این مجموعه نمایشنامه توسط علاءالدین پازارگادی به فارسی برگردانده شده است. طراحی جلد این مجموعه نمایشنامه را جعفر اسکندری برعهده داشته است.

قبل از این همه نمایشنامه‌های تراژدی و کمدی ویلیام شکسپیر در یک دوجلدی سنگین چاپ شده بود. این اقدام جالب که نمایشنامه‌ها را به صورت یک مجموعه اما جدا جدا به چاپ برسانند باعث شده خریدار بنا به توان مالی از نمایشنامه‌های شکسپیر خرید کرده و هزینه سنگین دو جلدی آن را متحمل نشود. این کار امکان هدیه دادن نمایشنامه‌ها به صورت تک جلد را برای علاقه‌مندان به نمایشنامه‌های شکسپیر ممکن کرده‌است.

از این مجموعه ۲۷ جلدی به سراغ یک نمایشنامه کمدی رفته‌ایم. «رؤیای نیمه شب تابستان» نمایشنامه‌ای کمدی است که در حدود سال‌های ۱۵۹۴ تا ۱۵۹۶ نوشته شده است.

<<آتن قرار است ماه آینده چله تابستان شبی که ماه قرص کامل است با هیپولیتا ازدواج کند؛ بنابراین تسئوس به فیلوسترانه رئیس تشریفات و جشن و سرورهای خود فرمان می‌دهد برنامه ای بریزد تا آن شب جوانان آتنی واقعاً به عیش و نوش بپردازند.>>


این نمایشنامه کمدی در ۶۲ صفحه در بهار ۱۴۰۳ به چاپ رسیده‌است. گفتنی است قیمت پشت جلد این نمایشنامه ۵ پرده‌ای کمدی ۷۰ هزارتومان است.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا